تعزیه داران محبان الزهرا(س)-شهرری.میدان نماز
تعزیه داران محبان الزهرا(س)-شهرری.میدان نماز
متفاوت ترین هیئت برگزار کننده آیین شبیه خوانی در ایران

 

هیئت تعزیه داران محبان الزهرا(س) در سال 1374 به  مدیریت استاد حسین فرخ رو توسط زنده یاد حاج علی اصغر ملاعلی پایه گذاری شد . مرحوم ملاعلی طبقه زیر زمین منزل خود را به عنوان حسینیه هیئت وقف نمود و محل اجرای هیئت نیز در شهرک گلها جنب اداره اوقاف و امور خیریه سابق قرار گرفت .اعضای هیئت در بدو تاسیس به حد اکثر 10 الی 15 نفر میرسید . اما امروز تعداد اعضا به حداقل 60نفر میرسد و این چیزی نیست جز لطف حضرت باری تعالی .

هیئت تعزیه داران به اجرای تعزیه در مکان ثابت اکتفا نکرد بلکه در این سالها  مبادرت به اجرای تعزیه در سازمانها ، شهرها ، دانشگاه ها ، هیئت ها ، ارگانها ، امامزاده ها و مدارس مختلف  نمود .

از سال 1385 هیئت تعزیه داران محبان الزهرا (س) اقدام به ایجاد سبک جدیدی در حوزه اجرای شبیه خوانی در ایران نمود و آن : استفاده از جلوه های نوری و صوتی و ویژه میدانی بود . هدف از اجرای این سبک نزدیک تر شدن به احادیث و حزن بیشترمستمعین باتوجه به روایات سند دار منقول ، بوده است .

بعضی از گروه های تعزیه خوانی این اقدام هیئت تعزیه داران محبان الزهرا(س) را نپسندیده و معتقدند که تعزیه باید به همان شکل سنتی خود اجرا شود .

اما به لطف آقا امام حسین (ع)از تاریخ اجرای این سبک در هیئت تا به امروز حتی یک موردانتقاد در خصوص این امر به مدیر هیئت گزارش نگردیده بلکه با استقبالی خیلی خوب از سوی بینندگان و مستمعین در تمامی مکانهایی که اقدام به اجرا داشته ، گردیده است.

در خصوص اعضا

در هیئت تعزیه داران هر عضو دارای شرح وظایف می باشد که در مطالب آتی چارت سازمانی هیئت را جهت استحضار به حضورتان معرفی مینماییم .

هیئت در خصوص لوازم و تجهیزات کاملا خود کفابوده و تمامی لوازم از محل نزورات و کمکهای مردمی تامین گردیده است و ریالی از آن تحت هیچ شرایطی غیر از نیازهای خود هیئت در جای دیگری مصرف نمی شود .

جهت استحضار به اطلاع می رسانیم که تمامی اعضا یا دانش آموز یا دانشجو یا کارمند ودارای شغل مستقل بوده  و خدایی ناکرده ازدرآمدهای هیئت هیچ گونه سودی نمی برند.

در پایان خدای بزرگ را به خاطر لطفی چون توفیق برپایی مجلس عزای سالار شهیدان شاکر بوده واز حضرت باری تعالی شفاعت حضرتش در قیامت راخواستاریم . انشا الله

 



نظرات شما عزیزان:

...m
ساعت21:25---17 مهر 1394
سلام اول بگم ک هرکس نظر خاص خودشو داره و درجایگاه خودش متینه قصد توهین ندارم اما این سبک اجرا واقعا روح ادمو تحت تاثیر قرار میده ودر فضاسازی خیلی موثر بوده خیلی ممنون

***d
ساعت20:11---9 دی 1393

برا برنامه های زیباتون ممنون.



فائزه
ساعت21:10---30 آذر 1393
سلام
ممنون ساناز جان
کاملا موافقم باهات
هیت بهترینه.


ساناز
ساعت12:28---28 آذر 1393
سلام.
بعضی که نظر میدین توجه کنید که در مورد یه تاتر که از فکر یه انسان نوشته شده نظر نمیدید در مورد واقعه عاشوراست و این هیت فقط اونو به تصویر میکشه.
هیت امام حسینم هیچ وقت با لطف خود اقا افتضاح نمیشه.


'gkhc
ساعت2:31---7 آذر 1393
امسال افتضاه بود

عاشق
ساعت21:49---5 آذر 1393
سلام

یه خواهش از شما دارم .

خواهشاً بیوگرفی افراد پشت صحنه هم بذارید حتی اون کسی‌ که نقش نمیخونن این همه از تعزیه خوانان نذارید بچهای دیگه هم زحمت میکشن تو این تعزیه خواهشاً رسیدگی کنید .


ساناز
ساعت18:13---4 آذر 1393
سلام خسته نباشید
سایت واقعا تغییر کرده.مهم ترینش هم همین اعلام برنامه ها.
ولی خواهشا مثل سایتای هیت های دیگه فعالیتتونو بیشتر کنید.مرتبا عکسای اجرای مختلف رو بذارید ا.
اگ میشه ویدیو قسمت های زیبا رو هم بذاریذ همینطور لینک دانلودم براش قرار بدید لطفا
اینارو برای خودم نمیخوام.من اگثر اجرا هارو هستم و میبینم.وفیلمش هم دارم.اما دوست دارم بقیه هم بدونن نحوه اجرا شمارو و تفاوت ها رو درک کنن.
:-(
پاسخ:با سلام . به زودی پرتال با محتوای متفاوتی بار گذاری می شود .


زهرا
ساعت0:29---29 آبان 1393
سلام اقای کیقبادی وقعا سایت خیلی خلوته نه عکس میزارید نه بیو گرافیه بچه ها رو میزارید تا بود اقای حسینی حالا هم که دست شما افتاده شما هم انگار نه انگار تورو به امام حسین رسیدگی کنید!!!

نیوشا
ساعت1:41---20 آبان 1393
سلام خسته نباشید یه خواهشی دارم؟

یلدا
ساعت1:36---20 آبان 1393
سلام لایک دارین
پاسخ:خیر


ساناز
ساعت12:11---18 آبان 1393
سلام خسته نباشید
شما بهترین هستید.تو دنیای امروز که جنگ نرم همه جانبه اتفاق میوفته باید برای مسایل دینی هم جذابیت بوجود اورد تا جونایی مث ما جذب بشن .این توع تعزیه که از حالت قدیمی و سنتی خارج شده و در عین حال تمامی مسایل مذهبی و اعتقادی درش رعایت میشه قطعا برای جونا از حالت کسالت بار خارج شده و بیشتر ادمو جذب یکنه و تاثیر گذار تره.
امیدوارم همیشه به لطف امام حسین ع این هیت و اعضاش سلامت و پابر جا باشه.
التماس دعا


ریحانه
ساعت0:57---17 آبان 1393
ینیا یذره فک کنید میبینید خیلی خنده داره اگه بخواین فک کنین کسایی که تو این تعزیه کار میکنن درامدی هم دارن یذره دقت کنین میبینین خرج و مخارج تعزیه هم خودشون میدن
جالا شایعاتی ام اگه باشه شنونده باید عاقل باشه


عسل
ساعت20:24---15 آبان 1393
برنامه های امسال عالی بودن

مهسا
ساعت11:09---15 آبان 1393
سلام . عکس تعزیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دوستار هیئت
ساعت11:06---15 آبان 1393
سلام. خیلی خوب میشه . لطفاً اطلاعاتی در مورد بچه های هیئت و اساس فعالیت هیئتتون هم بزارید تا تکلیف بعضی از شبهات و شایعات مثل در آمد اعضا از این هیئت روشن بشه

...
ساعت21:58---14 آبان 1393
خیلی لطف میکنید.لطفا زودتر مطالب جدید یعنی عکس ها و بیوگرافی و قسمتایی از متن تعزیه رو بذارید.تعزیه و تعزیه خوانان بی نظیرن.ممنون که انقد زحمت میکشید.امیدوارم امام حسین و اهل بیتشون اجرتون بدن.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


نوشته شده در تاريخ برچسب:درباره هیئت, توسط تعزیه داران